Temat
Prawa pracownika określono w polskim prawie w Kodeksie Pracy z dnia 26 czerwca 1974 r. W artykułach na naszym blogu prawniczym znajdziesz szczegółowe informacje dotyczące uprawnień pracowniczych. Jest to między innymi wykonywanie jedynie obowiązków, które wynikają z treści umowy. Umowa o pracę nie może być jednocześnie skonstruowana w mniej korzystny dla pracownika sposób, niż wynika to z przepisów ustawy. Prawa pracownika to także m.in. godziwe wynagrodzenie za wykonywaną pracę. Oznacza to, że powinno być ono adekwatne do wykonywanej pracy i związanymi z nią wymaganiami oraz odpowiedzialnością. Niedopuszczalna jest także dyskryminacja w pracy. Dotyczy to zarówno płci i orientacji seksualnej, jak i wieku czy niepełnosprawności. Pracownik może domagać się także odpowiedniej długości wypoczynku, a także bezpiecznych warunków pracy. Więcej informacji znajdziesz w poniższych wpisach.
Pamiętaj jednak, że nawet najbardziej starannie przygotowany artykuł nie zapewni fachowej porady prawnej. Ze względu na możliwość pojawienia się wielu szczegółów mających wpływ na ostateczny przebieg sprawy, w celu uzyskania szczegółowej analizy Państwa problemu zapraszamy do kontaktu z naszą kancelarią.